Dokter

 

Barend: Is erbij wanneer ik de afspraak maak een week en anderhalf eerder.

Ik twee dagen ervoor: Vergeet niet dat we donderdag naar de huisarts moeten.

Ik dag ervoor: Vergeet niet dat we morgen naar de huisarts moeten.

Ik op dag zelf: Vergeet niet dat we bij de huisarts moeten zijn over een uur.

Barend: We moeten naar de huisarts? Sinds wanneer?

Hen is chaos! Looooooool.


Enfin. Vandaag ben ik weer bij de huisarts geweest onder andere voor de buikproblemen waar ik al anderhalf jaar mee loop. Ik ben eindelijk langs de muur van vetfobie gekomen en heb mijn verwijzing voor een mdl arts. Ondanks dat het eindelijk nu opgepakt gaat worden ipv het hele: Je bent dik en dat is het probleem, ging ik er toch met een zuur gevoel weg, en niet alleen omdat ik hard heb moeten vechten voor iets wat had moeten gebeuren voor ik dermate ziek was dat ik nog maar heel weinig kan eten.


Het fenomeen: Je hebt meerdere aandoeningen en daarom nemen we je niet serieus. Er waren meerdere vragen gesteld, en meerdere dingen gezegd die eigenlijk net zo voelde als het wegschuiven op dik zijn wanneer je dik ben. Het wegschuiven op bestaande aandoeningen wanneer je chronisch ziek ben. In beiden wordt er niet verder gekeken en wordt je niet serieus genomen. Ik ben heel goed in aangeven gelukkig dat ik heel goed het verschil weet tussen bestaande symptomen en nieuwe maar wanneer je dat bij elke symptoom moet herhalen krijg je sterk het gevoel dat er niet geluisterd wordt. Het feit dat je er amper een druppel tussen krijg helpt niet.


En dus loop ik weg zonder hulp voor het feit dat ik al 4 maanden geen normale menstruatie heb gehad en het al 4 maanden er of niet is, of maar 2 dagen ofzo en dan amper echte bloeding. Moet ik het maar met mijn Cowden artsen over hebben zelfs al gaan ze er niet over. Dat zelfde bespreek maar met die of die artsen DIE HIER NIET OVER GAAN zorgt consequent nu voor vertragingen in mijn behandelingen. Ik dacht kort even dat sinds 1 van de artsen in de praktijk veranderd was, dat mijn huisartsenzorg verbeterde, maar het wordt steeds duidelijker dat dat niet zo is. Ik maak mij zorgen want overstappen kan ik door de onbereikbaarheid van andere locaties niet makkelijk. Want ik ben al eerder door hun weggewuifd in het ziekenhuis beland.


Ik ben moe. Dit is niet zorg. Dit is klanten snel de deur uitwerken.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Komt een "vrouw" bij de dokter

De series

Mijn allergien en de dingen die ik niet eet